vim

Editor de text que prové de Vi Improved (perquè hi havia una versió més primitiva que s’anomenava vi).
Es troba de manera nativa als sistemes UNIX (Linux i Mac) sota la comanda vim.
Tot i que és molt austera aparentment, s’hi amaguen una BARBARITAT de possibilitats.
- Mode normal: on es fa la màgia.
- Mode insert: escriure com un editor de text de tota la vida.
- Mode visual: principalment seleccionar text.
Llocs on poder convertir-se en un ninja:
vim tutor: comanda nativa de la terminal que t’ensenya els rudiments- Vim Hero: aplicació interactiva per a practicar i registrar el progrés.
- Vim Golf: un autèntic forat negre de gent fent operacions impossibles amb el mínim de tecles possibles. Un joc de psicòpates meravellosos.
Sortir de Vim!
L’únic important de Vim, que ja és un mem, és com poder-ne sortir.
:qsurt només si no hi ha canvis:wdesa l’arxiu:wqdesa i surt:q!força la sortida perdent tots els canvis