vim

Editor de text que prové de Vi Improved (perquè hi havia una versió més primitiva que s’anomenava vi).

Es troba de manera nativa als sistemes UNIX (Linux i Mac) sota la comanda vim.

Tot i que és molt austera aparentment, s’hi amaguen una BARBARITAT de possibilitats.

  • Mode normal: on es fa la màgia.
  • Mode insert: escriure com un editor de text de tota la vida.
  • Mode visual: principalment seleccionar text.

Llocs on poder convertir-se en un ninja:

  • vim tutor: comanda nativa de la terminal que t’ensenya els rudiments
  • Vim Hero: aplicació interactiva per a practicar i registrar el progrés.
  • Vim Golf: un autèntic forat negre de gent fent operacions impossibles amb el mínim de tecles possibles. Un joc de psicòpates meravellosos.