Dijous, 4 de juny de 2026
<< 2026-06-03 | 2026-06-05 >>
Setmana: 2026-06-S23
Mes: 2026-06
- lectura Fra Bernat i altres contes medievals per riure, el conte de Fra Bernat. Un fart de riure.
- organització-digital creada PKM i ampliada Principis del jardí. Novetat: notes de diari amb seccions. Ho enriqueix i facilita la vista ràpida. També més imatges (gifs) i emoticones (encara hi ha algú que face servir este nom?).
- lectura Fra Bernat i altres contes medievals per riure el segon, el del Buc i el cavall. Tot i que no és tan espaterrant com el primer, l’he trobat molt més fi, més divertit i més ben estructurat. En voldria fer una peça de teatre!
Retorn a les alumnes 👣
Com l’altre dia, la Mariona i jo hem estat fent retorn del curs, grupal i individual, a les alumnes de primer de TAT, a la nostra UF (la tres del mòdul u, que per desgràcia me la sé més com a número que com a títol; però, vaja, en diem “interpretació” i acabem abans). És bonic prendre’s un temps per a cadascú, amb la calma que donen els finals de curs, i fer retrospectiva.
Sentir-los a ells verbalitzar el seu recorregut és molt emocionant. També poder prendre’s un temps per a posar de relleu coses, positives i negatives, aconsellar, guiar… i la cara que fan, en una edat tan excitant però alhora incerta i caòtica com la vintena, que t’escolten, que espremen les teues paraules i les de la companya… Als que ens emociona ser professors, són moments molt valuosos que donen sentit a la feina.
Obsessions i incapacitats 🫠
Obsessions actuals:
- Ma filla, la cosa més preciosa del món. Objectivament.
- Fer créixer el jardinet digital (hi vaig amb tot, ja).
- Tornar a llegir amb regularitat!
- Accions amb la terminal (algunes de dubtosa legitimitat; però, eh, cal saber fer de tot).
- El NAS!
- Parlar amb creadors interessants (Oli de Memex, Alex de Faladictos…) i ajudar-los a fer créixer el seu producte talment com si fos meu.
Incapacitats:
- Fotre’m a fer exercici. Em falta un bon context i m’ho he de posar més fàcil.
- Rentar els plats, cuinar o traure els gossos sense escoltar pòdcasts, vídeos o cursos.
- Però és que m’agrada tant…
- Escoltar música nova. Com abans, que m’apassionava. Què ha passat? Maleïts pòdcasts!