GCP o PKM

Ja comencem amb les sigles! Baixem-ho a la terra:

  • GCP: Gestor de Coneixement Personal.
  • PKM: El mateix però en anglès, Personal Knowledge Manager.

Tot i que és una bona conillera, el concepte és senzill: el lloc que centralitza tot el coneixement. La versió digital de les llibretes de tota la vida, amb la gràcia que es poden entrellaçar. És portar-se a casa la filosofia de l’internet primitiu: coneixement connectat.

Tot i que no són ben bé el mateix, hi ha diferents conceptes estretament lligats:

  • Segon cervell
  • Cervell Digital (CD): molt emprat per Marcos de Emowe
  • Jardí digital: tota l’analogia de la botànica m’agrada i li dona molt vida

Què no és

Com que no hi ha dos cervells iguals, ni tampoc dos jardins, cadascú fa el que vol i pot, més enllà de les escoletes i mètodes que van apareixent aquí i allà.

Després de més de cinc anys merdejant, crec que tinc clar què no hi vull:

  • Documents privats o administratius (paperassa en general)
  • Gestió de projectes
  • Articles i notes amb IA: amb la irrupció de models que funcionen en la línia de comandes (terminal), comença a haver-hi gent que la fa servir per a generar notes. Quina gràcia té, llavors?
    • Altra cosa és fer-la servir per a trobar-hi mancances, errors, connexions amagades o notes perdudes
  • Tasques: en això em desmarco de moltíssima gent, però em sembla ineficient, brut i sorollós tindre-hi tot de tasques pul·lulant.